Мой сайт Понедельник-Атяньчи, 21.08.2017, 17:00
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Регистрация | Вход
» Меню сайта

» Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 369

Главная » 2007 » Сентябрь-Таштамков » 25 » ОЙМЕНЬ-РУНГОНЬ ПИЧКАВТЫЦЯНТЬ-ВИЙШКИЭРИЕНТЬ, КОЕНЬ ЮТАВТОМАДО ИКЕЛЕ АНОКСТАМОНЗО-ПОДГОТОВКА ЦЕЛИТЕЛЯ
ОЙМЕНЬ-РУНГОНЬ ПИЧКАВТЫЦЯНТЬ-ВИЙШКИЭРИЕНТЬ, КОЕНЬ ЮТАВТОМАДО ИКЕЛЕ АНОКСТАМОНЗО-ПОДГОТОВКА ЦЕЛИТЕЛЯ
21:57
ОЙМЕНЬ-РУНГОНЬ ПИЧКАВТЫЦЯНТЬ-ВИЙШКИЭРИЕНТЬ, КОЕНЬ ЮТАВТОМАДО ИКЕЛЕ АНОКСТАМОНЗО-ПОДГОТОВКА ЦЕЛИТЕЛЯ

ОЙМЕНЬ-РУНГОНЬ ПИЧКАВТЫЦЯНТЬ-ВИЙШКИЭРИЕНТЬ, КОЕНЬ ЮТАВТОМАДО ИКЕЛЕ АНОКСТАМОНЗО-ПОДГОТОВКА ЦЕЛИТЕЛЯ К ОБРЯДУ ДУХОВНОГО ЦЕЛИТЕЛЬСТВА.

                                                                   

Вийшкиэриесь, коень ютавтомадо икеле, кирвасти пазоньштатол, пшкади Инешкипазонтень , сонзе аравт кирдийтнене-ашийтнене, Сэрдятнене. Эдь виесь авуль эсинзе, эсь виесь а саты, эряви сюлмавомс  Инешкипазонть Инеялтонть-Эрьменть марто, пшкадемс Пертьпельксэнь эвстнене-кирдийтнене, Покштятнене-Сэрдятнене, ансяк те веси  лезды вадрясто ды виевстэ коинзамс пичкавтома коенть. Стувор-морга лангс каяви вийтешкс марто руця, руцянть лангсо: куншкасо яндава Пазонь штатолонть марто, конась теееви эчкесте штасто пувордазь (спиралеобразно) . вийторо, сувтамо парго, баягат, идемкань сёлмот ды седи тов. Путови Шумбракши ды медьарво, покш кечесэ ведьпря. Соньсь вийшкиэрийсь оршни коинзамо оршамопельть, оршамопельсэнть  викшнезь чувтонь черть, ды лията вийтешкст. Чувтось те колмо эрямопаксятнень тёшкс. Карксамозонзо  понгавтовить вийторо, ванстальмат, идем ракшань ловажинеть-месть, кенеть конатат пурназельть виень таркатнева. Те вансты коинзыцянть  апаро эвстнеде ды раужо тевень теицятнеде-муницятнеде.Вийшкиэрийсь  свал эрсиль сеть чопуда ойме ломантнене ды идем эвстнене, секскак нама прясь эряви ванстамс эрьва кодамо ванстальмасо.

 

Перед проведением обрядов Духовного целительства, целитель проводит предварительную подготовку. На ритуальном столе  расстилается ритуальная скатерть, в середине яндава со свечой , толсто слепленной из воска спиралеобразно, ритуальный нож , курительница, колокольчики, крыло птицы, ритуальный хлеб Шумбракши и ритуальный напиток медьарво, в большой чаше налита ритуальная святая вода из семи источников. Сам целитель облачается в ритуальные одеяния. На ритуальной одежде вышиты эрзянские символы силы, символ трех миров дерево, те символы которые из поколения в поколения передавались целителями.На поясе у целителя висят предметы силы : камни , лапки и косточки, зубы диких животных, собранные в местах силы. На шее тоже обереги. На голову одевается плетенный из бересты обруч, дабы защититься от злых сил и недоброжелателей –колдунов.Которые дико не навидят целителя за его силу и борьбу со всякой нечистью. За святой водой Ведьбря, ходят заранее в новолуние на семь источников, рано утром на восходе солнца. Возле каждого источника проводится ритуал-моление, приносятся пожертвования в виде  медных или серебряных монет. Зажигается свеча. Большие ритуалы проводятся с жертвоприношением  кусочков мяса дикой птицы и каши на день солнцестояния Чиньаштема . Вода силы-ведьбря используется для проведения ритуалов, приготовления ритуальных напитков и пищи, для проведения ритуала отливания на воск, олово. Кроме того на эту воду совершают заговоры на ту или иную болезнь, омывают страждущего после ритуала Духовного целительства.

С иточников осторожно ковшиком  черпают верхний слой воды, глубоко зачерпывать нельзя, эта вода считается мёртвой.

 

Ведьбрясь саевкшны ковонь ушодома читнестэ,валске ланга, сисемь лисьмапрясто.

Эрьва лисьмапрянть икеле ютавтови озкс-кой. Кирвастеви штатол, озкспалокс туевить пижень, сиянь ярмакт. Кизна Чиньаштема Покшчитнестэ, вийшкиэрийсь ютавты седи покш озкст эрьва лисьмапрянть лангсо, косто сон сайни ведьбря, те озксонть ютавтомга озкспалокс-аноксокс туеви   пидезь идемкань сывель, ды суронь каша. Ведьпрясь саеви лисьмапрястонть верьде ,илязо понго алгаксось чакшонтень, те ведесь канды ансяк зыян.Саезь ведьбрянть лангс кортавтовить эрьва кодат озолмат, валовиль шта ды киве, шляви-нардави сэредицясь коизамодо мейле, анокстави коень ютавтомга ярсамопелесь-аноксось. Ведьбрянь саема коесь ютавтови салава илидизь нее сельмень сявадыця апаро ойме ломанть. Ведьбрянь саема озолмась истямо.

 

Инешкипаз! Вере Чипаз!

Чангодть! Паз Чангодть!

Веденьгирди Ведява,

Веденьгирди сияка!

Пек васолдо тон лисят,

Пек васолов тон чудят.

Сиянь покольть  тонь кеветь,

Парсей суреть тонь нулкот.

Ламо лезе тон кандат,

Коське кургинеть симдят.

Ормат-тарвот сэредийсте тон панят,

Ойместе-рунгсто сэредькстнень

Тон  ведьпринесеть шлят -нардат.

Вана сынь тонеть  валдо мельсе,

Сиянь –пижень ярмакке теть

Озкспалнекс- казнекс  кедьсем.

Макстая тень эсь ведьприненть,

Энялдомам топавтыка,

Сиянть- пиженть  тон саика.

Ведьпринеть лезе кандозо,

Шумбрачи тенек максозо.

Паз Чангодть! Паз Чангодть!

Паз Чангодть!  Сюкпря ведява казнеть кисе.

 

Эрьва чистэ, вийшкиэрийсь , валске ланга ютавты Озкс-Сюлмавома Ине виенть, Пазчангонть марто. Эсь озксонзо пшкади , энялды веси сэредицятнень, раськензе кисэ, Инешкипазонть, кирдийтнень икеле. Ливии-кунды лемест Сэрдятнень.Кирвасти штатол, путы Шумбракши, кивастьсы сувтамо паргиненть, те озксось коесь, седияк  виенсты ды вансты вийшкиэриенть.

 

В каждое утро Духовный целитель проводит медитацию-моление, для подключения к Великой силе, силе стихий и стихиалий,К силе мудрости предков. В своей молитве, он молится за всех страждущих, за народ, за землю, за общину.Обьязательно ставится ритуальная пища и конечно же зажигается ритуальная свеча и курительница.

ВИЙШКИЭРИЙНТЬ ЭРЬВА ЧИНЬ ИНЕ ВИЕНТЬ МАРТО СЮЛМАВОМА ДЫ ПАЗОНЬ ЧАНСТЕНТЬ МАРЯМО  КОЙ –ОЗОЛМА.

 

Инешкипаз! Вере Чипаз! Тон, марицясь кода тикше кассы,

Тон, неицясь кода пеште панжи. Неимик, марямик!

Пшкадян тонеть валдо мельсэм, ашан икелеть, штапо оймсэм.

Марик, Тонь вечкеманть седейстэм, варчик Озкспалонть кедьстэм!

(тесэ кепедеви Шумбракшись верев)

Ознан икелеть, верев кепедьсынь кедем, масторов нолдаса сюкпрям.

Инешкипаз! Вере Чипаз!Энялдан икелеть, нолдык рунговам, пачтик

Оймевам, Инесодамочинть, Инеялтонть, Эрьменть-виенть!

Улезе лезе середицятнене,пичкаст оймест-рунгост,туест веси апарост.

Инешкипаз! Вере Чипаз! Нолдыть пежетенек, вельмевтик-ванстык раськенек,

Ванстык-кастык паксясо видевксэнек, кардазсо эрий ракшанок, чачтыцят улест аванок, касост-кепетест шумбрат-превейть тяканок.

Тонь, эрьмесь-виесь Монь пачка ютазо, весемене сон лезе  кандозо.

Сэредькстнень-апартнень таркас , шумбра ойме, шумбра рунго улезе.

Инешкипаз! Чангодть! Вере Чипаз! Чангодть! Паз, чангодть!

 

Те озолмадонть –коенть меле Вийшкиэрийсь энялды Инешкипазонтень, меремс пшкадемс сонзе аравтовт кирдийтнене пазтнене, Покштятнене –Сэрдятнене истямо озолмасо.

 

Инешкипаз! Вере Чипаз! Мерьть пшкадеме тень Анге патяне,

Преа\вейчинь максыця Кастаргоне, мелень топавтыця Иненармунне,

Тевень мельга ваныця Велень пазне, уцяскань максыця, берянь тевде

Ванстыця  Цюр пазне, Масторонь кирдий Мастораване, Сэрдянь ойме азорне Масторпазне, вечкемань ванстый Нардаване, парочинек ванстыця Куйгорожне,

Ормань-тарвонь шлиця нардыця Баняване, ведень кирдий, оймень-рунгонь  нардый Ведьаване. Веси кирдийтне, веси ашийтне, веси азортне, лездаст тенек, эрямостонок,

Коень- коинзамостонок, сэредицянь пичкавтомастонок! Паз, чангодть! Инешкипаз!

Чангодть!

Раськень Покштят-Покшават! Вана пшкадян мон Тыненк! Улест ойменк свал мартон. Лездадо , тень Инетевсэ , свал уледе Монь седейсэ-мельсэ.

Чудезе Тынк вересь Монь верьсэ, уледе тень содамочинь нильксэкс.

Пингеде-пингес таштавт вмесь-эрьмесь, Раськенек кезерьпингестэ таштавт коесь-нарьдесь, човорявозо оймезем-мелезем, леекс ютазо рунговам, кандозо-максозо,

Сэредицятнене-тардицятнене, ормадо-тармодо пичкамо, Раськенек туртов чансть ды куломадо менсть! Паз, чангодть! Инешкипаз! Чангодть! Вере Чипаз! Чангодть!

Инешкипаз! Вере Чипаз! Чангодть, монень! Кучить  Менелень кирдийтнень виест, Пертьпельксэнь-Модамасторонь  Азортне, Сэрдятне, Монь марто свал улест! Оймевам –рунговам сэредицятнене, раськем туртов, молезе-пачкодезе, виест-лезест!

Паз, чангодть! Инешкипаз! Чангодть! Паз, чангодть!

 

Вийшкиэрийсь кепедьсынзе кедензе верев, сюкони чилисема, чипелькс,чивалгома, пелеве енов.Знярдо марясы Инешкипазонть, Пертьпельксэнь эвстнень,Сэрдятнень виенть-эрьменть оймеванзо –рунгованзо чудеманть( те маряви сарт-сарт, инесэтьмечи, валсо сон а евтави, мердяно Чанстенть). Вийшкиэрийсь сюлмавсь Иневиенть март оды Анок лездамо сэредицятнене.Эрси истяяк , Иневиесь каштмоли, а маряви, те коенть ютавтомадо мейле. Сестэ те чись ловови авуль пек вадрякс, ды нама кодаткак пичкавтома тевть, пичкавтыцясь а ютавтни, паряк сонсь а анок, паряк сыця сэредицясь. Кочкави лията чи.

 

После обращения к Творцу, держателям, к предкам, с вышеизложенной молитвой –медитацией, целитель поднимает свои руки с раскрытыми ладонями к небу и делает поклоны на восток, юг, запад, север, ждет благодати. Когда целитель чувствует подключение к великой силе, он готов к проведению ритуала Духовного целительства. Бывает и такое сила молчит , не проявляется благодать, значит или целитель не готов, или пациент к обряду. Выбирается новый день для совершения обряда. 

Просмотров: 499 | Добавил: erzyany-rasyke | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
» Форма входа

» Календарь новостей
«  Сентябрь-Таштамков 2007  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

» Поиск

» Друзья сайта

» Статистика


Copyright MyCorp © 2017
Сделать бесплатный сайт с uCoz