Нама вейке чис а тонадоват, теть койтненень, эряви важодемс ды важодемс ойменть, мельёжонть марто. Содыцясь-вийшкиэрийсь (эрзянь шаманось) , кочкиль истят эйкакшт конатат сэредильть стака ормасо, ды конат тешкстазельть Пазонь черьтсэ, конась содавиль ды марявиль ансяк содыцянтень –вийшкиэриентень. Васняяк пичкавтыцясь лездыль пичкамс эйдентень, мейле састынькине ушодыль тонавтоманзо.Кой-кона тетятне-аватне, максылизь эйкакшонть пичкавтыцянтень. Эйкакшось састынькине ушодыль лездамо вийшкиэриентень эрьва кодамо важодема тевсэ.Якиль мартонзо тикшень-надобиянь пурнамо, ведьпрянь саеме лисьмапряс. Састынькине эйкакшось соньсь тонадыль надобиянь теме тикшесте-мейстэ. Вийшкиэрийсь содавтылизе эйкакшонть колмо эрямо паксятнень марто (Тоначи, Течи, Икелечи), тонавтылизе ракшань, нармунень, тикшень-чувтонь марям оды чарькодеме, Содамотёшксонь, вийтёшксонь теме, ноготонь ды содамотёшксонь каямо.Нудеень, кайгань, элекайгань(*гуслянь), чавумань, вийторонь, пазштатолонь яндавань ды лията коинзамонь пелькстнень-кедьёнкстнень анокстамо. Содатылизе иень Ковкерьксэнть Покшчитнень-Озкстнень марто.Аламонь-аломонь од ломанесь кармиль вадря-дока лездыцякс коень ютавтомсто. Сыль шка знярдо вийшкиэрийсь ютавтыль , эсинзе лездыцянть вельксэ кой. Конатань лемезе Иневиенть-Эрьменть , Пазонть Чанстенть марто сюлмавома-содавтома (инициация-посвящение). Те коенть ютавтомадо мейле тонавтницясь, сонсь теевиль вийшкиэрикс. Вийшкиэрись свал эриль ськамонзо (полазо арасель) , эдь сон Пазонь тешкставт ломань, конатась эри ансяк ломанень кисэ. Те нама стака канст, ды яла теке сехти паро.Эдь кандомс эсь вельдеть сэредицятнене лезкс, ванстомс раськенть эрямолувонть ды койтнень, улемс виде перьтьпельксэнь ды Инешкипазонь эйдекс. Те пек покш уцяска! Кодат койть тонавтомасонть ульнесть, минь састынькине карматано содавтоманк эсинек важодевксэнек-сермадовксонок. Пазонь чансть, тенк, эсь прянь, оймень содамос бажицят!
Подготовка духовных целителей в старину занимало довольно длительное время.
Духовный целитель видел отмеченного Всевышним ребенка, который зачастую страдал каким-либо недугом. Исцелял его и тихонько приобщал к таинствам целительства.Родители отдавли на попечению целителя ребенка. Ребенок повсюду сопровождал целителя, видел ритуалы, обряды целительства, ходил вместе с наставником собирать целебные травы, коренья, за святой водой из семи источников, участвовал в ритуале забора этой воды. Путешествовал вместе с целителем в трёх измерениях, учился готовить ритуальные принадлежности, предметы силы, учился слышать и понимать зверей, птиц , растения и деревья. Знакомился с календарно-обрядовыми праздниками-моленьями, готовил руны и символы силы, обереги. Раскладывать руны, бобы. Через некоторое время , наставник проводил обряд-ритуал инициации-посвящение, из ученика в целители. Во время посвящения ученик подключался к Великой Силе , Инеэрьме-Пазчанго. Целители зачастую жили в одиночестве, без семьи обычно на лесной поляне. Это конечно тяжелая ноша, но всеравно целители самые счастливые люди ибо они помогают обществу в исцелении и его сохранении, оберегая его от темных сил и врагов. Целители пребывают в постоянном творении и заставляют других тоже творить а не прозябать. Постепенно мы постараемся познакомить вас с многими таинствами, медитациями, практиками и методиками целительства.Стремящемуся познать себя, да откроются врата мудрости! Пазчангодт!
.