Мой сайт Пятница-Сюконьчи, 26.04.2024, 14:40
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Регистрация | Вход
» Меню сайта

» Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 374

Главная » 2007 » Сентябрь-Таштамков » 26 » Словарь Эрзянской этнической религии и духовной философии
Словарь Эрзянской этнической религии и духовной философии
13:14
Словарь Эрзянской этнической религии и духовной философии
 
 

Ава- те валось юр , эрзянь койсэ кирдийтнень лемдямосост, сайсынек ведь , сонзе кирдиенть лемдить кода Ведень Кирди, истя Ведьава(Ведь+ава). Авась, нись свал эрзянь раськенть мельежосонзо ульнесь шкинема мельванома тёшксокс. Эрьва эрямоенксонь виесь сюлмавозь кавто юрсто авань чачома-шкинема, ды атянь-церань раштавтомо-шкинеме кармавтыця, нама кирдийень вий юрось те авань-церань , секскак кидийтнень лемест. Сынест пшкадемась веке кода Ава мердяно Ведь Ава , истя Ведь Атя, аваксчинь-цераксчинь вийтнетеме эрямо арась.
Ава буквально с эрзянского переводится как мать, женщина, женское начало. Символ созидания почитания . Практически всегда имена держателей стихий и стихиалий в эрзянском языке двухосновные Ведь –вода , Ведень+кирди( воды хозяин держатель) в большинстве же случаем эти держатели называются как Ведьава ,
Вейсеньлув Эрямосонть, Инешкипазонть пельде аравтовт, ды сынсь ломантнень оймеежосо , рунгосо
эрямоенкснень молемаст.
Бытие по канонам Великого Творца, в котором заложено как духовное так и физическое существование не только человечества так и природных космических явлений, порядок , постоянное движение прогресс , творение.

Весеменьгирди - Инешкипазонть лемнестэ вейкесь.
Вседержатель, одно из имен Создателя.


Ветямовал Озксонь, коень , ютавтома енксне, конатат кемемсте сюлмавозь Вейсэньлувонть марто.
Правило, проведения обрядов и ритуалов, по канонам Бытия.
Кайге Ломанень корозо (обуцязо, характерезэ).
Натура, характер человека.

Кадмопарь- Чувтосто каразь парь козонь лемень кундамо шкане , кулозенте путовить лемень кундамо озкспал, конань мейле каясызь калмо лансг, кадмопаресь ды кедгетне саевить кудов.
Выдолбленная из цельного ствола ритуальнвая кадушка, куда во время поминок складываются для покойного кусочки ритуальной поминальной пищи, После поминок содержимое кадки вытряхивают на могилу, кадку и посуду уносят с собой.
Кажо(пежеть)- зыян, апаро тев, конатанть тейни эрямосонзо сонсь ломанесь, покурдамо, сельмень сявадома, инешкипазонь эрямолувонть коламо.
Грех, неблагопристойное поведение, грехопадение Кирдиця(Кирдий)- Истя лемдить пертьпельксень енкстнень(толонть, веденть, ракшатнень сымень, ды седи тов) чова рунгосо эриця-аштиця оймевий –азоро, конась вансты сымень, перртьпельксень енксонть лувонть. Держатель, хозяйн стихии, стихиалии, вида животного и растительного мира , сотворенного Творцом, Мельказ , Менель кирди- менелень кирдиця, масторлангонь кирдийтнень лангсо азоро.
Дух держатель неба, хозяин над земными духами держателями.
Мельседей- Инешкипазонть пельде кучовт армо , конань вельде эрзянь Пазмариенте Кузьма Алексеевне ульнесть панжома чарть ды панштвалт.
Ангел, через которого , эрзянский Пророк Кузьма Алексеев получил откровение и видения относительно будущего эрзянского народа.
Менель-Менель, Ушолкс- сон тееви менельежосто, ды сисемь менель пелькснестэ. Менельсэ эрить оймеялтсо Анге Пазавась, Чи ПазосЬ Пурьгине ды Ендол Пазтне, Велень Пазось,Ковпазось, Тештемастор кирдийтне, Иненармунесь, Вармавась, Кастарго, Кельме Атя, Кизень, Телень кирдийтне, Коштавась,Мельседей, Стакапазось, Толонь пазось, Мельказось(менелень кирдиесь), Таргонькирдий, Шкань кирдий, Эрзянь Кирдиесь, Верепатясь, Везорго, Веньава.Менельтомбальксе кулыцятнень туезь оймест масторось , ков сави ойментень куломадо мейле куземс ( кустемава), оймесь ванькс Кузи седи куроксто прок нимилявт, кой-кона ойметнень ламо пежетест ды сынь а кузевить, эрить ютксонок , ансяк а неявить ломантнене, эсь прянь емавтыцетнень( конатась повасы, ледьсы, ваявтсы, ды седи тов), лия лангсо нарьгицятнень, ды Инешкипазонь эрямолувонть колыцятнень оймест тунь а кузевить сынь сюдозь, секскак теть ойметне кежейть, сынст эйсте листнить эрьва кодат чопачат, проявт ды лия апаро вийть конат теить зыян ломантнене. Эрси сынь совсить эрий ломань рунгос, ломанесь карми сэредеме. Сынст пежетев ойметнестэ эряви ванстамс прянок, ды ютавтомс эрзянь койть –илат. Ломанесь коната вансты эсь раськень койтнень, сонензе шожча ванстамс ормадо_тарводо кода рунгонзо истя оймензе.
Небо,Вселенная состоит и поднебесья, и семи небес , на которых обитают небесные держатели ( Боги Ветра, Луны, Зимы, Лета, Грома, Молнии, Огня, Солнца, Планет, Держателя –хранителя эрзянского народа, Времени и другие). На небе находится обиталище умерших душ, которым после смерти нужно подниматься по леснице, чем меньше грехов сделала душа в земной жизни , тем легче и быстрее она поднимаеся на неюбо к Творцу. Души самоубийц, убийц, тиранов, а так же людей нарушающих закон Бытия созданный Творцом, не могут из-за тяжести груза грехов подняться,( они прокляты) по этому они пребывают среди нас, и часто прдолжают грешить , приносить вред людям, превращаясь всевозможных оборотней, стремятся создать условия при котором они могли бы вселиться в кого небудь, это называется одержимостью. Требуется проведения ритуалов для того что бы избавиться и защититься от них.
пребывают на тонком уровне, в эрзянской религии нет преклонения перед человеком, человек не считается божеством, он всего лишь ниточка в великом холсте творении, поэтому божества –держаиели никогда не изображаюся в виде икон, это грех, идодлопоклонство, все держатели пребывают на духовном плане, лишь изредка они проявляются в каком либо облике, да бы напомнить о себе.
Кирькс- Мезеньдяк пезе, покшолманзо онкставксонть ушодксозо-пезе. Граница, грань, размер чего - либо.
Лайшема-Лайшемась сюлмавозь калмамо койтне, левамо-леменькундамо, васоло килангов, ды лията эрямосо эрявикс тевнесэ.
Лайшицясь эсь лайшемасонзо евтни мертяно кулыцянть паро тевдензе, энялды Инешкипазонть икеле, кулыцянть оймензе кисэ, сеедьсте лайшицятнеде авуль вейке знярыя ават. Те ваньскавты кине алтазь лайшемась , уцясканзо( очищение кармических узлов, ) лезды ойментень туемс тоначив.
Плач. Древний ритуал, связанный с оплакиванием умерших во время похоронных и поминальных обрядов, с проводами на войну, свадебных обрядах и других жизненно важных событиях. Плакальщица в своих плачах описывает добрые дела в земной жизни умершего, просит Создателя принять, простить земные прегрешения и устроить душу умершего, этот ритуал связан с желанием помочь очистить кармические узлы , так же в плачах говорится о желании близких взять на себя часть кармы оплакиваемого. Часто плачи проводят несколько профессиональных плакальщиц. Это великое ремесло от Бога , и плакальщици всегда пользуются огромным уважением общины, народа
.
Источник Пургазонь Викай "ЭРЗЯНЬ РАСЬКЕНТЬ ПАЗНЕ КЕМЕМА ВАЛКС_СЛОВАРЬ ЭРЗЯНСКОЙ ЭТНОРЕЛИГИИ"
Просмотров: 1029 | Добавил: erzyany-rasyke | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
» Форма входа

» Календарь новостей
«  Сентябрь-Таштамков 2007  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

» Поиск

» Друзья сайта

» Статистика


Copyright MyCorp © 2024
Сделать бесплатный сайт с uCoz