Мой сайт Суббота-Шлямочи, 20.04.2024, 10:29
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Регистрация | Вход
» Меню сайта

» Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 374

Главная » 2007 » Октябрь-Ожоков » 7 » ЭРЗЯНЬ РАСЬКЕНЬ МУНЯМО ПИЧКАВТОМА КОЙТЬ-ЭРЗЯНСКАЯ ЭТНИЧЕСКАЯ МЕДИЦИНА И МАГИЯ. КОРТАВТОМАТ-ЗАГОВОРЫ
ЭРЗЯНЬ РАСЬКЕНЬ МУНЯМО ПИЧКАВТОМА КОЙТЬ-ЭРЗЯНСКАЯ ЭТНИЧЕСКАЯ МЕДИЦИНА И МАГИЯ. КОРТАВТОМАТ-ЗАГОВОРЫ
14:29
ЭРЗЯНЬ РАСЬКЕНЬ МУНЯМО ПИЧКАВТОМА КОЙТЬ-ЭРЗЯНСКАЯ ЭТНИЧЕСКАЯ МЕДИЦИНА  И МАГИЯ. КОРТАВТОМАТ-ЗАГОВОРЫ
   ,         

Эрьвата раськесь васняяк сюпав эсинзе шкинемасонзо –культуросанзо, койть, илат, кирдат, Пазне кемемась-те нилькс. Минь поладтано ушодозь тевенек невтемс эрзянь раськенек оймеёжомарямонь сюпавчинть. Эрзянь раськенть пичкавтома  койтне пек сюпавт тей совсить истят покш ёнкст кода;Кортавтомат, Ванстальмань анокстамось,вийтёшксонь теемась ды  мунямось, оймеёжомарямочинь пичкавтомась, тикшесэ люкшасо  пичкавтомась,  банянть лезевчинзе тевс нолдамось,Рунгонь  валаськавтомась, эзнесте лисевксэнть  тарказонзо аравтомась,пиресэ-паксясо ведевкстнень марто сюлмавозь койтне, кардазсо ракшатнень кирдема кастома койтне ды седи тов. Тень веси минь  терявтнетяно тенк невтемс, ушодтано минь кортавтома пелькстенть, конатась седи сеедьстэ совтовови тевс. Те шкамс лиснесть истят книгат важодевкст :

 

«Тайны мордовского целительства» 1995 год Саранск  Никонова  Л.И.

«От Адама доЕвы до наших дней»(очерки народной мордовской медицины) 2000год. Саранск  Никонова Л.И.Также очерки об этномедицине эрзян  и мокшан встречются  у А.А. Шахматова « Мордовский этнографический сборник» М.Т. Маркелова «  Очерк  этнографических материалов по саратовской мордве» 1922 год. У.Харва « Религиозные верования мордвы» на немецком языке  1952 год Хельсинки.Н.Ф. Мокшин «Религиозные верования мордвы» 1968, 1998 годы Саранск. « Эрзя и Мокша « Мордва» энциклопическом издании 2004 год.  « Эрзянь правда» газета  6.02  .2001 год Пургазонь Викай « Эрзянь кезерь пингень содамотешксте»   Интернетсэ  http://erzyany-rasyke.ucoz.ru/

http://erzianj-skinema.livejournal.com/

 http://su-mailma.ucoz.ru/

 

Пургазонь Викаень  важодеманзо- труды по этнорелигии и этномедицине Пургазонь Викая.

МИнь ушодсынек эсинек ёвтамонок  Кортавтомкатнестэ. Пазонь Чансть ! Весемене кие ловны минек важодевксэнек. Минь каршо а мольдян знярдо минек апак кевкстя  сайдядо минек важодевкстэнэк, ансяк ёвтынук сёрмадыцянть лемензе.

Каждый народ самобытен, и в первую очередь богат своими духовными традициями, которые идентифицируют  народ а также сближают с другими народами мирового поля этнических  сообществ.Мы продолжаем раскрывать эрзянскую духовную культуру,  даем возможность показать ее равнозначимость  с другими культурами и философиями. Без Духовности, не будет возрождения, духовно богатый человек всегда будет стремиться возрождать культуру и самобытность своего народа . НАШ ДЕВИЗ ;  ЭРЗЯНЬ ОЙМЕ . ЭРЗЯНЬ МЕЛЬ, ЭРЗЯНЬ КЕЛЬ, ЭРЗЯНЬ РАСЬКЕ, ЭРЗЯНЬ МАСТОР! ЭРЗЯНСКОЕ МЫШЛЕНИЕ, ДУША ЭРЗЯНИНА, ЭРЗЯНСКИЙ ЯЗЫК, ЭРЗЯНСКИЙ НАРОД, ЭРЗЯНИЯ! Эрзянская этномедицина включает в себя следующие разделы:Вербальная магия-Заговоры, Духовное целительство-Рейки, Массаж, Костоправство, Фитотерапия, Руническая магия, Агромагия, Зоомагия, Защитная магия.Мы не будем возражать если вы будете использовать наши материалы в своих публикациях, длЯ этого нет необходимости связываться с нами, просьба только указывать ссылку на автора и сайт.

Мы начнем  с Вербальной магии эрзянской  этномедицины. Инешкипазонь  Чансть весемене!

Маринк минек васенце Пазмариенть  Инеазоронть Тюштянь Пшкадеманзо паряк сыргози оймеёжосонк эрзянь пельксэсь.Давайте  послушаем послание первого эрзянского Пророка и Царя  Тюштю и возможно в душе у вас  пробудится эрзянское самосознание а другим  народам понять нас!

Тюштянь пазчангот. Завещание легендарного эрзянского
царя Тюшти

Цитни ведесь лейтнесэ, Блики солнца на зеркале воды в реках,
Мизолдыть минек лисьмапрятне: Солнечными бликами улыбаются наши родники:
Те аволь ансяк ведь, Это не просто вода,
Те кезэрь покштянок верест. Это кровь наших предков.
Лаймонь мазый цецятне - Изумительные цветы в долинах -
Те минек сазоронок, Это наши младшие сестрёнки,
Виев овтось, превей вергизэсь Могучий медведь, умный волк,
Ды ёндол карциганось - лелянок. И стремительный, как молния, сокол - наши старшие братья.
Жольни ведесь - те тетянь вайгелезэ, Журчание и рокот воды - это голос отца,
Чуди лейтне - патянок. Полноводные реки - наши старшие сёстры.
Сиянь ведьсэ симдить сынь эйденек. Серебряной водой своей утоляют они нашу жажду.
Покштянь лемтне эрить минек мельсэ, Наши деды и прадеды живут в нашей памяти,
Минь кундситяно сынст репештясо. Их мы поминаем в священных репештях-рощах.
Эрьва тикшесь корты Пазонь кельсэ. Каждая травинка разговаривает языком Творца:
Аволь весе раськетне Не все народы
Чарькодить минек эрямонь лувонть, Понимают наш образ жизни,
Сынст туртов весе таркатне вейкеть. Для них все места одинаковы.
Теке ят ломанть, Они словно враги,
Конат яксить веть, Которые рыщут ночами,
Саить моданть пельде, Берут от Земли,
Мезе тенст эряви. Всё, что хотят.
Модась сыненст Земля для них
Аволь малавикс ломань - Не друг,
Каршо тюриця. А пртивник.
Зярдо изнясызь, нарьгасызь, Когда побеждают насилуя её,
Туить седе тов. Они идут дальше.
Сынь шождасто кадыть Они легко оставляют
Тетянь клмотнень, Могилы отцов,
Салыть моданть шумбрачинзэ Крадут здоровье Земли
Эйдест кедьстэ ды а талныть. У детей своих, и не сожалеют.
Модась ды менелесь сынст туртов, Земля и небо для них,
Теке ули-паро, Словно товар, вещь,
Кона микшневи, рамсеви, салави: Которую можно продать, купить, украсть:
Кода ревесь эли суликань эрьгетне. Как овцу или стеклянные бусы.
Сынь топодема а содыть. Они не знают насыщения.
Анокт нилеме весементь: Готовы проглотить всё:
Мельгаст - чувар паксят: Позади них - пустыни:
Миненек эряви чевте вармань тошкамо, Нам нужен мягкий шёпот ветра,
Пиземень каштордома Шорох дождя
Ды тантей лопань качадома. И вкусный запах листьев.
Ракшатне, чувтотне, ломантне Животные, деревья, люди
Весе лексить коштсо. Все дышат воздухом.
Коштось миненек пек питней, Воздух для нас бесценен,
Сонтемензэ арась Эрямо. Без него нет Жизни.
Кить минь ракшавтомо, нармуньтеме, Кто мы без животных, без птиц,
Конат эрить пертьпельганок? Что живут вокруг нас?
Мезе тееви ракшатнень марто, Что сотворится с животными,
Се тееви ломантнень мартояк. То же случится с людьми.
Вармань зэхелесь, Затишье ветра,
Конаньсэ васенцеде лексесь покштянок, Которым дышал впервые наш далёкий предок,
Маринзе сонзэ меельсе лекстямонтькак. Слышало и его последний вздох.
Минек кезэрень моротне Наши древние песни
Теке суреть сюлмить эйсэнек Как нити связывают нас
Покштянок марто. С ушедшими поколениями.
Минь кортатано эйденек туртов: Мы говорим нашим малым детям:
Сынст пильгест ало - Под вашими ногами -
Покштянок рунго челькест. Прах тел наших предков.
Модантень - сюконямо, ванстома: Земле - поклонение, ей - наша защита.
Модась - Аванок. Земля - наша Мать.
Мезе тееви Мастораванть марто - Что станет с Матерью-землёй -
Се лиси эйдензэ мартояк. То же станет с её детьми.
Зярдо ломанесь кольсти моданть, Когда человек портит Землю,
Сон теи зыян эстензэ ды эйденстэнь. Он гадит себе и своим детям.
Сон колы покштянь койтнень. Он нарушает обычаи предков.
Весемесь, мезе эри моданть лангсо, Всё, что живёт на Земле,
Лиссь ве куросто. Произошло из одной основы.
Аволь ломанесь кодызе эрямонь коцтонть. Не человек соткал ткань жизни.
Сон - сонськак ансяк суре эйсэнзэ. Он сам - всего лишь её тонкая нить.
Мезе теи коцтонтень - Что он сделает этой вязи -
Сень теи эстензэ. То он с делает и себе.
Пазось Мастор лангсо вейке. Творец на свете один.
Сон вечксы Мастораванть. Он лелеет Мать-землю.
Кие теи зыян Масторавантень, Кто вредит Матери-земле
Се а кунсолы Инешкипазонть. Тот не слышит Творца-Инешкипаза.
Зярдо меельце Эрзясь Когда последний Эрзя
Ёми Мастор лангсто Исчезнет с лица Земли,
Ды сулей ладсо туи моданзо велькска, И как тень полетит над своей землёй
Эрзянь раськень оймесь Душа эрзянского народа
Ялатеке карми эрямо неть вирьтнесэ, Всё равно будет жить в этих лесах,
Неть лейтнень чиресэ. На берегах этих рек.
Сон зярдояк а стувтсынзе тиринь моданзо Она никогда не забудет родную землю,
Конань вечксы, кода пиже тякинесь - Которую любит так, как грудной ребёнок
Вечксы аванзо седеень токноманть. Любит стук сердца своей матери.
Вечкеде Мастораванть, Любите Мать-землю,
Кода минь вечкинек сонзэ. Как мы любили её.
Ванстодо Мастораванть, Берегите Мать-землю,
Кода минь ванстынек сонзэ. Как мы берегли её.
Ванстодо мельсэнк, превсэнк Храните в памяти, в разуме
Весементь, мезе максть тенк покштятне, Всё, что вам дали предки,
Койтнень, кирдатнень, моротнень, ёвкстнэнь.Обычаи, традиции, песни, легенды.
Весе вийсэнк, весе оймесэнк Всеми силами, всей душой
Бажадо максомо эсь раськень мазычинть Стремитесь передать красоту эрзянского народа
Эйденк туртов. Своим детям.
Вечкеде сонзэ, кода Инешкипазось Любите свой народ, как Творец-Инешкипаз
Вечки весень. Любит всё вокруг.
Сон теизе Мастораванть весенень. Он создал Мать-землю для всех.
Минек Инешкипазось - весень Паз. Наш Творец-Инешкипаз - Бог всему.
Сон вечки ды мелявты Масторонть кис. Он любит и заботится о Земле.
Паряк, монь раськем а ёми: Мой народ не должен исчезнуть:
Вансынек: Посмотрим:

Переложение 'Тюштянь пазчангот': Андрей Алёшкин, Маризь Кемаль.
Рузонь кельс ютавтызе (на русский язык перевёл) Эрюш Вежай.

ВЕСИ ШКИНЕМАНЬ- МУНЯМОНЬ ЛУВОСЬ.-ЗАКОНЫ МАГИЧЕСКИХ ДЕЙСТВИЙ.

Веси шкинемань-мунямонь  илась тевесь  лувось , сюлмавозь  ИНЕ ШКИНЕМАНЬ  коенть марто, иневиенть-инялтонть –эрьменть сюлмавксо.Ве валсо, те сюлмавксонтень ули паро меремс истя ;  знярдо тынь важодтядо кодамояк эрьмень пелькс марто, сеске моли  истямо пелькс ёнов молиця инеялтонь-эрьмень  лангс важодемась.

1-це КАРМАВТОМА.  Ломанесь кода рунгосонзо истя чова рунгосонзояк  сюлмавозь ине эрьмень вельде. Мердяно : а) Знярдо ломанень черензе  пултыть, кепеди ломаненть рунгонь лембезе.;б) Знярдо эйкакшонть керязь кенжензе нолдавить кельме ведьс, эйкакшонть рунгонь  псизе  валготы ды сон мари кельмема; в) Авась свал мари эйкакшонзо ёжомарямонзо куш косо сон илязо уле ды мекев ланг.

2-це КАРМАВТОМА. Ломанесь сюлмавозь  эсинзе артовксонзо-фотонзо, лемензе, буйлемензе, буйтёшксонзо марто мердяно; а) Ломаненть артовсозо-фотозо  путозь вирьсе  тикше лансо чинь налтнень ало, паряк путозь ванькс лисьмапрянь ведьс- ломанесь карми марямо прянзо вадрясто сон пештяви ине эрямонь вийсэ.б)Знярдо артовксозо-фотозо путозь берянь таркас ломанесь карми середеме виезе машты.

3-це Кармавтома.Кодамояк кедьенксто, тевде арсемась –мелесь  сюлматадызь те кедьёнксонть тевенть марто.мертдяно Содыцясь –ученоесь панжсь мезе бути од содамочинь пелькс, сонензе пельксэнь пелькс панжови сонсь веси содамочись, истя лиснить од содамочитнень панжоматне.Минек меленек кодамояк тевенть топавтомадо малалгавты те тевень теевемасо.

Кортавтоматне кармить важодеме сесте знярдо тынь арсесынк  совтсынк мелезенк оймезенк пудтадо потмо вий, редясынк мельсэнк арсемасонк сесте нама коесь ютавтови ладс ды куроксто канды лезе.Истяк ёвтамс кортамотнень озолматнень стяконь тев лезе эйстэст арась, кода мерить васня арсик лац се тевенть конань ушодык, мейле неик мельсэть-арсемасот  сонзе топавтоманзо сесте тынь изниця.

 

ЗАКОН1;  Человек имеет с любой частью своей структуры симпатическую связь. Примеры:а) при сожжении волос пациента повышается его температура.б) при погружении обрезков ногтей ребенка в воду ему становится холодно.в) Мать всегда чувствует состояние своего ребенка не смотря на расстояния и наоборот.

ЗАКОН2.  Человек имеет симпатическую связь со своим изображением, символом, именем. Примеры: а) если фотография человека лежит в лесу на траве, под солнцем, в чистой ключевой воде-в человеке накапливается энергия жизни;б) если фигурка изображение человека оказывается в неблагоприятных  физических условиях, он заболевает.

ЗАКОН 3. Мысль о предмете имеет симпатическую связь с предметом. Так , если ученный открыл что-то новое, ему открывается звено за звеном все научное явление. Наша мысль о ситуации приближает ее.

Заговоры будут буссмысленны  и обряд сам снятия сглаза и другое, если вы не сконцентрируете мысли о о самом процессе , нужно ваше искренне желание , увидте мысленно весь процесс действа а так же постарайтесь увидеть мысленно результат. Тогда будте уверены в скорейшем результате . Молитва в русском языке  это молвить говорить то есть не механическое повторение а диалог должен быть нет ничего невозможного только нужно очень захотеть удачи вам! Паз. Чангодт!

Всняяк эрьва коенть ютавтомадо икеле эряви ёвтамс ИНЕ ОЗОЛМАНТЬ ИНЕШКИПАЗОНТЕНЬ ды нама пшкадемс Покштятнень –Сэрдятнень туртов ёвтамс сынст  ИНЕ ОЗОЛМАСТ. Сельмедемадо ,ды лия койтнень ютавтомадо икеле эряви анокстамс коенть ютавтомо; морга ланс ацамс од руця руцянть ланс путомс кши сал ведь конатась паро саемс  сисемь лисьмапрясто сувтамтомкат кирвастемс Пазонь штатол ды нама путомс  сэредицянть туевть ознопалонзо. Эрявить чакшт ков каяви ведесь козонь кортавтови ды пеель торо. Ёвтамс ине озолматнень. Коесь ютавтовкшны шлямочисте озномс эряви чилисема ёнксов.Тень веси саинк мельс минь а карматано седи тов ссёрмадомо поладксонок те ёнкстонть те ушодкс веси пичкавтома койтнене.Кортавтоматне ёвтавить ведь сал  артовкс лангс ,  видь кедьсэ кирдеви коень пеелесь сонзе пшитнзе вельде чуди  седи кортавтома виесь истя эрзянь койсэ, истя жо пувамось кортавтома ведень ёнксонть лангс, сэредицянть симдясызь  шлясышь нардасызь  кортавтовт ведьсэнть, кадовиксэнть максызь сэредицянтень, коесь ютавтовови таргонь ютазь, ушодовови коесь ковонь ушодовама шлямочисте васенцеде ютавтнить колмонь кирда.

Перед началом любого действа как и у всех народов проводится приготовление к ритуалу, сам ритуал обычно проводится на новолуние в субботу, затем повторяется через неделю и так 3 раза. Для ритуала готовится ритуальный стол , расстилается  чистая скатерть; ложится на стол хлеб, соль, вода, ритуальный нож, ставится свеча желательно ее сделать самим спиралеобразную толстую с семью витками, чашки, курительница,  заговоры и молитвы произносятся лицом на восток  по эрзянским обычаям. Сначала произносится основная молитва ИНЕШКИПАЗУ- Создателю( эрзянская религия монотеична единобожие) –символ веры, затем прочитывается молитва Предкам.Вода для ритуалов набирается из семи источников обычно, но если нет такой  возможности смотрите ниже ее набор. Заговоры произносят на эту воду используя ритуальный нож  острие ножа способствует концентрации  силы наговора в воду или на наговариваемый предмет, наговорить можно также на фото или на одежду пациента если он  отсутствует.

Вода силы-ведьбря используется для проведения ритуалов, приготовления ритуальных напитков и пищи, для проведения ритуала отливания на воск, олово. Кроме того на эту воду совершают заговоры на ту или иную болезнь, омывают страждущего после ритуала Духовного целительства.

С иточников осторожно ковшиком  черпают верхний слой воды, глубоко зачерпывать нельзя, эта вода считается мёртвой.

 

Ведьбрясь саевкшны ковонь ушодома читнестэ,валске ланга, сисемь лисьмапрясто.

Эрьва лисьмапрянть икеле ютавтови озкс-кой. Кирвастеви штатол, озкспалокс туевить пижень, сиянь ярмакт. Кизна Чиньаштема Покшчитнестэ, вийшкиэрийсь ютавты седи покш озкст эрьва лисьмапрянть лангсо, косто сон сайни ведьбря, те озксонть ютавтомга озкспалокс-аноксокс туеви   пидезь идемкань сывель, ды суронь каша. Ведьпрясь саеви лисьмапрястонть верьде ,илязо понго алгаксось чакшонтень, те ведесь канды ансяк зыян.Саезь ведьбрянть лангс кортавтовить эрьва кодат озолмат, валовиль шта ды киве, шляви-нардави сэредицясь коизамодо мейле, анокстави коень ютавтомга ярсамопелесь-аноксось. Ведьбрянь саема коесь ютавтови салава илидизь нее сельмень сявадыця апаро ойме ломанть. Ведьбрянь саема озолмась истямо.

 

Инешкипаз! Вере Чипаз!

Чангодть! Паз Чангодть!

Веденьгирди Ведява,

Веденьгирди сияка!

Пек васолдо тон лисят,

Пек васолов тон чудят.

Сиянь покольть  тонь кеветь,

Парсей суреть тонь нулкот.

Ламо лезе тон кандат,

Коське кургинеть симдят.

Ормат-тарвот сэредийсте тон панят,

Ойместе-рунгсто сэредькстнень

Тон  ведьпринесеть шлят -нардат.

Вана сынь тонеть  валдо мельсе,

Сиянь –пижень ярмакке теть

Озкспалнекс- казнекс  кедьсем.

Макстая тень эсь ведьприненть,

Энялдомам топавтыка,

Сиянть- пиженть  тон саика.

Ведьпринеть лезе кандозо,

Шумбрачи тенек максозо.

Паз Чангодть! Паз Чангодть!

Паз Чангодть!  Сюкпря ведява казнеть кисе.

 

О Великий создатель! Солнцебог! Благослови!

Хозяйке воды Ведьаве , обратиться разреши!

Хозяйка воды,  Мать воды! Великая Ведьава!

Из далека ты бежишь, далеко ты течешь,

Серебряные твои камушки, шелковые твои растения,

Много пользы ты несешь,  жажду людям утоляешь,

Хвори –боли изгоняешь,  душу благостью наполняешь.

Пришел я к тебе с чистыми помыслами,

Сдарами и просьбой пришел я к тебе.

Прошу  дары мои прими и в помощи мне не откажи.

Дай мне воды живой , да пользу получит больной.

Здоровья водичка твоя принесет, хвори и беды все наши сотрет.

О Создатель ! Прими и благослови! Благослови и помоги!

 

 Вода силы-ведьбря используется для проведения ритуалов, приготовления ритуальных напитков и пищи, для проведения ритуала отливания на воск, олово. Кроме того на эту воду совершают заговоры на ту или иную болезнь, омывают страждущего после ритуала Духовного целительства.

С иточников осторожно ковшиком  черпают верхний слой воды, глубоко зачерпывать нельзя, эта вода считается мёртвой

 

 ИНЕ ОЗОЛМА

Инешкипаз, Вере Чипаз!
Тон, марицясь, кода тикше касы,
Тон, неицясь, кода пеште панжи,
Неемизь, марямизь!
Сюконятано пильгезэть,
Пшкадтяно валдо оймезэть,
Верев кепедьсынек кеденек,
Масторов нолдасынек сюкпрянок.
Ознотано эрицянок кис,
Ознотано раськенек кис,
Энялдтано эйденек кис,
Паксясо видезенть кис,
Кардазсо ракшанок кис.
Инешкипаз! Макст тенек
Сэтьме, лембе пиземеть,
Валдо, маней чить,
Чачост-касост сюронок,
Касост-кепедевест тяканок,
Раштыцят улест аванок.
Макст Масторонтень ладямо,
Вейке-вейкень вечкема.
Лисьмакс парот лисезэ,
Леекс эрьметь чудезэ,
Кенкшпряваяк совазо,
Кенкшалгаяк ютазо.
Минь Тонеть - Шумбра кши!
Тон миненек - шумбрачи!
Паз, чангодть! Паз, чангодть!
Паз, чангодть!

ГЛАВНАЯ МОЛИТВА
Великий Создатель, Всевышний
Солнцебог!
Ты, слышащий, как растет трава,
Ты, видящий, как цветёт орех,
Увидь нас, услышь нас!
Кланяемся Тебе в ноги,
Обращаемся к Твоей светлой душе,
Вверх поднимаем руки,
К земле отпускаем поклоны,
Молимся за людей наших,
Молимся за народ и родственников наших,
Просим за детей наших,
За посевы в поле,
За скот во дворах.
Великий Создатель! Дай нам Тихих, теплых дождей,
Светлых, солнечных дней,
Да уродятся хлеба,
Да вырастут-поднимутся дети,
Да плодовитыми будут наши женщины.
Дай Земле мира ,
Любви друг к другу.
Пусть родником истекает Твое добро,
Пусть рекой течёт всякая Твоя помощь,
Чтоб и над дверью входила,
Чтоб и под дверью проникала.
Мы Тебе - Хлеб Почтения!
Ты нам - здоровья!

Боже, даруй благоденствие!
Боже, даруй благоденствие!
Боже, даруй благоденствие!

Эрзянь покшт, покштинеть,

ПОКШТЯТНЕНЕ ИНЕ ОЗОЛМАСЬ
Покштянь покшавинеть!
Сырк мерезэ, покштинеть,
Матразь-оймазь киськиненк,
Кепсть мерезэ, бабинеть,
Раужо човаля модыненк.
Вана тердтядызь Озксов
Кши-салонок варчамо,
Пурень-брагань корштамо.
Ашо кедьсэ панинек,
Шожда мельсэ пидинек.
Садо ваксозонок, ё
Човоряводо юткозонок,
Начтынк коське турвиненк,
Пештинк вачонь пекиненк,
Таньшкавтынк сэпей кургиненк.
Кинь лемезэ кундави,
Кинь лемезэ стувтови,
Илядо кежиявто,
Илядо ордашкале.
Весе тынь - седейсэнек,
Весе тынь - минек верьсэ.
Минь тынк эйстэ лисинек,
Минь тыненк велявттано.
Садо, весе садо!
Илязт уле ве ёндо ваныцят,
Илязт уле сельмень сявадыцят.
Пачкодезэ, молезэ!
Паз, чангодть!

ГЛАВНАЯ МОЛИТВА ПРЕДКОВ
Эрзянские праотцы-прадеды,
Праматери праотцов!
Пусть вздрогнет, прадеды,
Ваша сдавленно-спокойная кожа,
Пусть подымется, праматери,
На чёрный бисер похожая земля ваша.
Вот приглашаем вас на Озкс
Попробовать хлеба-соли,
Испить пуре и браги.
Белыми (т.е. чистыми) руками стряпали,
С лёгкими помыслами варили.
Придите к нам,
Смешайтесь с нами,
Намочите сухие губы ваши,
Наполните пустые желудки.
Подсластите горькие рты.
Чьё имя вспомнится,
Чьё имя запамятуется,
Не обижайтесь,
Не сердитесь.
Все вы - в наших сердцах,
Все вы - в нашей крови.
Мы от вас произошли,
Мы к вам вернёмся.
Придите, все придите!
Пусть не будет со стороны глядящих,
Пусть не будет завидующих.
Пусть идет-дойдет до всех!
Боже, даруй благоденствие!

Просмотров: 3144 | Добавил: erzyany-rasyke | Рейтинг: 4.0/1 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
» Форма входа

» Календарь новостей
«  Октябрь-Ожоков 2007  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

» Поиск

» Друзья сайта

» Статистика


Copyright MyCorp © 2024
Сделать бесплатный сайт с uCoz